Spor Salonunda Egzersiz Yapanlar İçin Beslenme Önerileri

10.12.2016 13:04

             Yoğun iş hayatı içerisinde sağlıklı bir aktivite yapma isteği, bir eğitmenle çalışmak veya daha motive ve düzenli bir şekilde spor yapabilmek için spor salonlarına olan talep gittikçe artıyor.

            Zayıflamak, daha fit olmak veya kaslarınızı güçlendirmek için spor yapıyor olabilirsiniz. Her ne sebeple yapıyor olursanız olun sağlıklı bir beslenme düzeniyle desteklemediğiniz sürece egzersizden tam performans alabilmeniz mümkün değildir. Bu sebeple egzersiz öncesi ve sonrası dikkat edilmesi gereken noktalar vardır.

Spor Öncesi

Öncelikle spora başlarken karnınızın aç olmaması gerekir. Aç karnına yapılan egzersizlerde vücudunuz harcayacağı enerjiye kaynak olarak proteinleri kullanacak ve kas kaybı yaşamaya başlayacaksınız. Bu sebeple egzersizden 1-1.5 saat önce öğün tüketmeniz gerekir. Aç karnına spor hem kas kaybına sebep olacak hem performansınızı tam olarak kullanamayacaksınız hem de çabuk yorulacaksınız. Egzersizden önceki öğünde yeterli karbonhidrat alınması gerekir ki egzersiz sırasında kan şekerimiz normal düzeyde kalabilsin. Egzersiz öncesi tüketilen karbonhidrat ağırlıklı besinler (makarna, ekmek, v.b.) spor sırasında enerji kaynağı olarak kullanılır. Burada dikkat edilmesi gereken unsur kişinin ağırlığı arttıkça karbonhidrat alımının da artacağıdır. Egzersiz öncesi ayrıca protein alımı da önemlidir. Sporda ağırlık çalışması yoğunsa proteini yoğun miktarda tüketmelisiniz. Spor öncesi sıvı tüketimini azaltmayın tam tersine bol su için. Spor sırasında vücut sıvısının dengede olması performans için önemlidir.

Spor Sırasında

Spor esnasında su tüketimi çok önemlidir ve su oda sıcaklığında, yavaş yavaş tüketilmelidir. Egzersiz 45 dakikadan fazla sürüyorsa ufak bir ara öğün tüketilebilir. http://beslenmevekilo.simplesite.com/432401867

Spor Sonrası

Sporun ardından kas kitlesini arttırmak ve boşalan glikojen depolarınızı doldurmak için mutlaka protein ve karbonhidrat içeren sağlıklı bir besin almak gerekir. Bu şekilde yorulan kasların toparlanmasını ve ertesi gün yaşanacak olan yorgunluğu da engellemiş olursunuz. Ağırlık antrenmanı yoğunluklu çalışıyorsanız protein alımı daha yüksek; kardiyo ağırlıklı çalışıyor iseniz protein alımının daha düşük olması yapılan sporun daha verimli olmasını sağlar. Egzersiz sonrası antioksidan kullanımı, salata ve meyve tüketimi de hücre sağlığınızı korumaya yardımcı olacaktır. Egzersiz sonrası sıvı tüketimine devam edilmelidir.

Sağlıklı egzersizin en önemli bileşeninin de doğru beslenme olduğu unutulmamalıdır.      

İletişim

moryeşil Nişantaşı / İSTANBUL +90 532 6675170 (W.app ile de ulaşabilirsiiz)

Ücretsiz Danışmanlık için iletişime geçiniz...
moryesil@yahoo.com