ETİKETLERİ “DOĞRU” OKUMA

24.11.2016 13:55

           ETİKETLERİ “DOĞRU” OKUMA

            Besinleri satın alırken ürünlerin arkasındaki etiketlerde yer alan bilgileri doğru okuyabilmek son derece önemlidir. Son yıllarda Türkiye’de bu konuda ciddi bir bilinçlenme gözlemleniyor olsa da, konuyla ilgili henüz yeterli bilinç seviyesine ulaşılamamıştır. (http://www.denib.gov.tr/files/downloads/sirku_ekleri/2016-02-ek1-1.pdf)

         Yazıların küçük olması, besin değerleri ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmamak v.b. bu ilgiyi azaltmaktadır. Etiketlerde besin değeri içerisinde en fazla okunan bölüm enerji-kalori değeri, protein ve vitamin içeriği, lif-posa miktarı, az yağlı, light gibi ibareler ve karbonhidrat oranıdır.(http://www.istekobi.com.tr/etiket/herbalife-73761.aspx )

         Paketli bir ürünü satın almadan önce ilk olarak porsiyon başına düşen besin öğelerine bakılmalıdır. Porsiyonların doğru anlaşılması ile ilgili bir örnek; Makarnayı ele alırsak, genelde 500 gramlık paketlerde satılır ve bu 500 gramın hepsi bir öğünde tüketilmeyeceğine göre göz önünde bulundurmamız gereken tüm paketteki enerji miktarı değildir. Önerilen tüketim miktarı 30 gr – 100 gr arasında değişebilir. Bu herkesin farklı kilo, boya sahip olması ve harcadığı enerjinin farklı olmasından kaynaklanır. Belirtilen porsiyonla doyup doymamak kişiye göre değişir. (http://diyabet.gov.tr/content/files/yayinlar/brosurler/dahaoncehazirlanmis_brosurler/06.pdf )

         Bir diğer önemli nokta da doymuş yağ oranı…Doymuş yağ oranı az olan ürünler tercih edilmelidir. Kalori alımını karbonhidrat, protein, yağ olmak üzere üç besin öğesi etkiler. Her besinde bu maddeler farklı oranlarda bulunur ve bunlara olan ihtiyaç da kişiden kişiye değişir. İçerikteki besinlerden çok, besin öğelerinin kaynaklarına dikkat edilmelidir. Doymuş yağ kullanımı olmayan veya çok az olan ürünler tercih edilmelidir. Bununla birlikte hayvansal kaynaklı ürünlerde doymuş yağın hiç olmaması mümkün değildir.

         Etiket bilgilerini okurken son kullanma tarihi ile birlikte ne şekilde saklanması gerektiğini de mutlaka göz önünde bulundurun. Buzdolabında veya karanlıkta saklanması gerekiyorsa bunu mutlaka dikkate alın. 

İletişim

moryeşil Nişantaşı / İSTANBUL +90 532 6675170 (W.app ile de ulaşabilirsiiz)

Ücretsiz Danışmanlık için iletişime geçiniz...
moryesil@yahoo.com